Polityka prywatności i pliki cookies

Polityka prywatności i pliki cookies

Cześć!
Miło mi gościć Cię w Design Practice. W Polityce chcę przedstawić, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, kiedy przeglądasz nasze strony, bierzesz udział w kursach, wydarzeniach, subskrybujesz newsletter oraz jak wykorzystujemy ciasteczka.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego jak to robimy i nie znalazłeś odpowiedzi w Polityce napisz do mnie na hello@designpractice.pl.

Do zobaczenia!
Paulina z Design Practice

§ 1. Administrator danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest Pauliną Kacprzak, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą ELEMENT PAULINA KACPRZAK z siedzibą w Lipowcu, (12-100 Szczytno), Lipowiec 50, NIP 745-182-38-42. W internecie działam pod marką Element Talks oraz Design Practice i zarządzam poniższymi stronami internetowymi:

§ 2. Bezpieczeństwo danych

W celu zapewnienia ochrony przetwarzania danych osobowych stosujemy środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym, utratą czy przetwarzaniem niezgodnie z przepisami prawa. Twoje dane przechowywane są na zabezpieczonym serwerze, stosujemy również chroniące certyfikaty SSL.

§ 3. Cele i podstawy prawne przetwarzania Twoich danych

Twoje dane osobowe przetwarzamy w związku z poniżej opisanymi aktywnościami.

  1. Rejestracja i udział w konferencjach i wydarzeniach/zakup produktów

Rejestrując się na organizowane przez nas wydarzenia, kupując bilet lub oferowane przez nas produkty, musisz podać wymagane w formularzach dane kontaktowe. Jest to niezbędne do rejestracji/zakupu i robisz to dobrowolnie.

W takim przypadku przetwarzamy Twoje dane w celu realizacji, jaką zawieramy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia i archiwizacji dokumentów księgowych oraz w celach archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

  1. Konto klienta

Wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną tworzymy dla Ciebie panel klienta, w ramach którego otrzymujesz dostęp do materiałów edukacyjnych i kupionych produktów. Jest to niezbędne, aby zrealizować łączącą nas umowę (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W ramach konta masz możliwość aktualizowania swoich danych.

Jeśli odstąpisz od umowy lub usuniesz konto Twoje dane będą przez nas przetwarzane w celu ponownego zidentyfikowania Cię oraz posiadania historii złożonych przez Ciebie zamówień. Podstawą prawną jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Porzucony koszyk

Nasz system odnotuje, kiedy w ramach zakupu produktu lub usługi nie kończysz realizacji zamówienia. Otrzymasz od nas maila z przypomnieniem o możliwości dokończenia zakupu, przetwarzając tym samym Twoje dane, jakie posiadamy. Podstawą prawną jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Badanie satysfakcji i zbieranie opinii o usługach Element Talks i Design Practice

Zależy nam na tym, aby nasze produkty spełniały Twoje oczekiwania i chcemy je udoskonalać. W tym celu możemy przesyłać Ci prośbę o wyrażenie opinii o produkcie lub usłudze, a podstawą przetwarzania Twoich danych będzie nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Możesz  też przekazać nam opinię z własnej inicjatywy. W takim przypadku podstawą przetwarzania będzie udzielona przez Ciebie zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

  1. Reklamacje i odstąpienie od umowy

Składając reklamację lub odstępując od umowy przekazujesz nam swoje dane osobowe. Jest to niezbędne aby złożyć takie oświadczenie.

Twoje dane będziemy przetwarzać w celu realizacji reklamacji lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a następnie w celach archiwizacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Newsletter

Zapisując się do newslettera, za pośrednictwem formularza na naszych Stronach dobrowolnie przekazujesz swój adres mailowy. Jest to niezbędne, abyś mógł otrzymywać informacje o bieżących nowościach i usługach oferowanych przez Element Talks i Design Practice.  

Dane przekazane podczas zapisu do newslettera wykorzystywane są w celu przesyłania Ci newslettera, a podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas wypełniania formularza subskrypcji.

W każdym momencie możesz zrezygnować z subskrypcji, klikając w link zamieszczony w każdym wysyłanym newsletterze. Rezygnacja nie oznacza, że usuniemy Twoje dane – w ramach prawnie uzasadnionego interesu będziemy przechowywać Twoje dane aby wykazać, że wyraziłeś zgodę na jego otrzymywanie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Komentarze

Komentując wpisy na blogu korzystasz z systemu Disqus. Korzystanie z systemu komentowania odbywa się na podstawie regulaminu Disqus, który akceptujesz rejestrując się do tej usługi. jako jego użytkownik. Disqus nie udostępnia nam Twoich danych, widzimy jedynie nick, którego używasz komentując wpis. Zasady przetwarzania danych przez Disqus znajdują się w polityce prywatności  https://help.disqus.com/terms-and-policies/disqus-privacy-policy.

  1. Kontakt

Kontaktując się za pośrednictwem formularza na stronie lub poczty elektronicznej, otrzymujemy adres mailowy oraz informacje, które przekazujesz w treści wiadomości. Twoje dane przetwarzane będą w celu komunikowania się z Tobą.  Podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda, wyrażona przez Ciebie poprzez nawiązanie kontaktu i wysłanie maila (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

Po zakończeniu naszej komunikacji, archiwizujemy Twoje dane w celu ewentualnego przedstawienia jej przebiegu w przyszłości. Podstawą prawną w tym przypadku jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

9. Analiza i statystyka z wykorzystaniem wyłącznie informacji anonimowych


Prowadzimy działania analityczne i statystyczne z wykorzystaniem narzędzi dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. W ramach narzędzi analitycznych mamy dostęp wyłącznie do informacji anonimowych, które nie pozwalają na Twoją identyfikację. Przetwarzanie informacji anonimowych opieramy na prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), który polega na tworzeniu, przeglądaniu i analizowaniu statystyk związanych z aktywnością użytkowników na stronie w celu wyciągania wniosków pozwalających na późniejszą optymalizację naszych Stron. Z poziomu narzędzi mamy wgląd wyłącznie do zbioru statystyk i informacji nieprzypisanych do konkretnych osób.


10. Marketing własny z wykorzystaniem wyłącznie informacji anonimowych


Prowadzimy działania marketingowe z wykorzystaniem narzędzi dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. W ramach narzędzi marketingowych mamy dostęp wyłącznie do  informacji anonimowych, które nie pozwalają na Twoją identyfikację. W oparciu o informacje anonimowe tworzymy grupy odbiorców naszych aktywności, do których – na potrzeby marketingu własnych produktów i usług – kierujemy reklamy targetowane. Nasze działanie oparte jest na prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

§ 4. Okres przetwarzania Twoich danych

Będziemy przetwarzać Twoje dane przez okres:

  1. realizacji celów opisanych w Polityce,
  2. do czasu wniesienia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu do do ich przetwarzania, lub
  3. do czasu wycofania wyrażonej przez Ciebie zgody.

Po tym czasie Twoje dane będą przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.

§ 5. Odbiorcy Twoich danych

Twoje dane mogą być przetwarzane przez firmy, z których usług korzystam w związku z działaniem strony. Należą do nich:

  1. Prelegenci wydarzeń organizowanych przez Administratora;
  1. OVH sp. z o.o.] – dostawca usługi hostingu poczty i serwera, na którym przechowywane są Twoje dane,
  1. UAB „MailerLite” – operator systemu MailerLite, w którym przetwarzane są Twoje dane, jeśli zapisałeś się do newslettera,
  1. Google – dostawca usługi Google Analytics, wykorzystywanej przeze mnie do analizy ruchu na stronie oraz statystyk strony,
  1. Disqus Inc., 717 Market St, San Francisco, CA94103 – dostawca systemu Disqus do zamieszczania komentarzy pod postami na blogu; komentarzy Disqus,
  1. EventLabs sp. z o.o. – dostawca platformy Evenea do organizacji wydarzeń online,
  1. Dropbox, Inc – dostawca systemu Dropbox do przechowywania dokumentów,
  1. Webtolearn – dostawca platformy szkoleń online;
  1. Podmioty świadczące usługi w zakresie zakupu biletów na organizowane przez nas wydarzenia,
  1. Podmioty świadczące usługi w zakresie płatności elektronicznych
  1. Podwykonawcy techniczni – podmioty, które w związku ze świadczeniem wsparcia technicznego obsługi strony mogą mieć dostęp do Twoich danych.
  1. Partnerzy biznesowi – firmy, z których usług korzystamy prowadząc działalność gospodarczą, takie jak doradcy, firmy księgowe, biuro rachunkowe.

Wskazani dostawcy, mogą przechowywać dane na amerykańskich serwerach (Google, Disqus), zatem Twoje dane mogą być przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Są to jednak podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield, gwarantując w ten sposób odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy europejskie.

§ 6. Twoje prawa

RODO przyznaje Ci następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

  1. prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  1. prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych, jeśli przetwarzam je w oparciu o mój prawnie uzasadniony interes,
  1. prawo do przenoszenia danych,
  1. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uważasz, że Twoje dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
  1. prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzam Twoje dane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody.

Szczegółowe zasady ich realizacji opisane zostały w art. 16 – 21 RODO. Pamiętaj, że nie wszystkie z tych uprawnień mają charakter bezwzględny i możesz z nich skorzystać w każdej sytuacji. W razie wątpliwości skontaktuj się ze mną, wysyłając maila na hello@designpractice.pl

§ 7. Profilowanie i automatyczne decyzje

Na naszych stronach wykorzystujemy pliki cookies i technologie śledzące Twoje zachowania. Również nasz system mailingowy identyfikuje podejmowane przez Ciebie działania – wiemy, którego maila otworzyłeś, w jaki link kliknąłeś. Korzystamy też z narzędzi analitycznych, oferowanych przez serwisy społecznościowe.

Robimy to, aby optymalizować działanie naszych stron oraz przygotowywać i udostępniać Ci spersonalizowaną komunikację, dopasowaną do Twoich potrzeb.

§ 8. Pliki cookies

  1. Czym są pliki cookies?

Cookies to informacje tekstowe, wysyłane przez stronę internetową, którą odwiedzasz i zapisywane na urządzeniu, z którego w tym czasie korzystasz. Ciasteczka zawierają dane niezbędne do funkcjonowania strony w sposób prawidłowy i odpowiadający Twoim preferencjom i oczekiwaniom. Cookies nie służą temu, aby zidentyfikować Twoją tożsamość.

  1. Jakie rodzaje ciasteczek przetwarzamy i w jakim celu je wykorzystujemy?
  • Cookies stałe (własne) – to informacje, które pozostają w pamięci przeglądarki, z której odwiedzasz stronę i zezwalają na przekazywanie informacji na serwer za każdym razem, kiedy odwiedzasz stronę. Administrator wykorzystuje je, aby zapewnić prawidłowe działanie stron internetowych.
  • Cookies sesyjne – to tymczasowe informacje, przechowywane w pamięci przeglądarki, z której odwiedzasz stronę, do momentu jej zamknięcia.
  • Cookies podmiotów zewnętrznych – to informacje, które pochodzą z serwerów firm trzecich, z których usług korzystamy, takich jak Google Analytics, Facebook, czy LinkedIn. Wykorzystuje je w celu analizy Twoich zachowań i ruchu na stronie, a ich głównym celem jest rozwój funkcjonowania naszych stron internetowych.
  1. Na jakiej podstawie wykorzystujemy pliki cookies?

W trakcie pierwszej wizyty na stronie udostępniana jest Ci informacja o stosowaniu plików cookies. Jeśli nie zmienisz ustawień przeglądarki, z której odwiedzasz stronę, oznacza to Twoją zgodę na wykorzystywanie ciasteczek w opisany sposób.

Możesz samodzielnie dokonać zmiany ustawień cookies w przeglądarce, zablokować ich gromadzenie, zablokować lub usunąć. Pamiętaj, że ograniczenie stosowania ciasteczek może ograniczyć korzystanie z niektórych funkcjonalności na stronie.

§ 9. Wtyczki społecznościowe

Na stronach używane są wtyczki do serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram i Youtube, Vimeo. Na stronach zamieszczamy też materiały z zewnętrznych portali, takich jak YouTube, zarządzanych przez Google.

Klikając w widget, możesz przenieść się na profile społecznościowe Element Talks w tych serwisach. Wyświetlając stronę, na której zainstalowana jest wtyczka, Twoja przeglądarka nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych a zawartość wtyczki jest przekazywana przez administrowanie bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana z naszą stroną. Dzięki tej integracji portal społecznościowy otrzymuje informację, że został wyświetlony, nawet jeśli Ty nie posiadasz tam konta lub nie jesteś do niego zalogowany. Również jeśli polubisz lub udostępnisz publikowane przeze mnie treści, portal społecznościowy otrzyma taką informację i zachowa ją na swoich serwerach. Szczegółowe informacje o tym, jaki jest cel i zakres gromadzenia tych danych oraz ich przetwarzania znajdziesz w  politykach prywatności administratorów tych serwisów społecznościowych.

Jeśli nie chcesz, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie wizyty na naszych stronach bezpośrednio do Twojego profilu społecznościowego, przed wyświetleniem strony wyloguj się ze swojego konta. Jeśli chcesz zupełnie uniemożliwić wykorzystanie wtyczek, dostosuj ustawienia swojej przeglądarki.

§ 10. Materiały z serwisów zewnętrznych

Na stronach zamieszczamy materiały z zewnętrznych portali, takich jak YouTube, zarządzanych przez Google. Kiedy odtwarzasz film, Google otrzymuje o tym informację, nawet jeśli nie posiadasz konta na YouTube lub nie jesteś zalogowany. Taka informacja przesyłana jest bezpośrednio na serwer Google.

Jeśli będziesz zalogowany na swoje konto, usługodawca przypisze odwiedziny naszej strony do Twojego profilu w jego serwisie. Jeśli chcesz tego uniknąć, przed wyświetleniem materiału wyloguj się ze swojego konta. Jeśli chcesz zupełnie uniemożliwić wykorzystanie informacji, dostosuj ustawienia swojej przeglądarki.

§ 11. Logi serwera

Automatycznie i niezależnie od nas, kiedy korzystamy ze stron internetowych, do serwera na którym jest są one przechowywane wysyłane są zapytania. Zapytanie zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują informacje o technicznym zapleczu korzystania przez Ciebie ze strony – adres IP, datę i czas odwiedzin, informacje o przeglądarce internetowej. Logi nie zawierają informacji, które pozwolą na zidentyfikowanie, kim jesteś. Wykorzystywane są wyłącznie w celu administrowania stroną oraz w celach statystycznych. Dostęp do logów mają jedynie osoby upoważnione, takie jak administrator serwera.